News

Here’s How Russian State Media Is Covering The Paul Manafort Indictment News

Former campaign chairman Paul Manafort and his business partner, Richard Gates, have been charged with conspiracy against the US, conspiracy to launder money, and other charges.

George Papadopoulos, a foreign policy adviser to Trump during the campaign, pleaded guilty to lying to the FBI. The indictment drew a direct line between Trump’s campaign and allegations of Russian collusion, saying Papadopoulos had “Close connections with senior Russian government officials.”

Kremlin-funded news outlet RT led its coverage of the scandal by highlighting Ukraine’s role. The show featured Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova, who dismissed the contents of the indictment without mentioning what they are.

But throughout the program, neither the hosts or the Foreign Ministry spokesperson directly addressed the evidence in the indictment, such as emails, transactions, and testimony collected by Mueller’s team. Instead, the allegations were dismissed as “Lobbying.”

The Manafort and Gates indictment falsely claimed Ukrainian politician Yulia Tymoshenko was the president of Ukraine.

The Rossiya 1 show used the mistake to argue the indictment documents are unreliable.

Click to comment

Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top